5 de març de 2013
L'Equip d'Atenció Primària Vallcarca - Sant Gervasi celebra els 10 anys del centre amb noves iniciatives basades en la millora de l’atenció assistencial, la integració al territori i les noves tecnologies. El passat 2 de març al voltant de 500 persones van poder disfrutar d’una festa oberta a tota la població dels barris de Vallcarca i Sant Gervasi.
El dissabte 2 de març l’Equip d’Atenció Primària Vallcarca-Sant Gervasi complia el seu 10è aniversari. Per a celebrar-ho es va organitzar una festa familiar oberta a treballadors i usuaris del centre a les instal·lacions del Parc Sanitari Pere Virgili, on es troben ubicats els dos CAP. L’acte va comptar amb la presència i participació del Director del Consorci Sanitari de Barcelona, el Dr. Jaume Estany i del director de l'EAP, el Dr. Lluís Gràcia, que van coincidir en destacar la bona sintonia entre totes dues entitats.
L’organització de la festa va anar a càrrec de l’EAP Vallcarca-Sant Gervasi i va comptar amb la destacada participació del Dr. Joan Farré, gerent del Parc Sanitari Pere Virgili.
Un equip arrelat als seus valors: dinàmic, eficient i integrat a la comunitat
L'EAP Vallcarca-Sant Gervasi és l’EBA més gran de Catalunya, per número d’usuaris atesos. Dóna assistència a més de 55.000 habitants de la zona Nord de Barcelona. És un Equip d’Atenció Primària autogestionat integrat per 76 professionals. El centre va iniciar la seva activitat assistencial a les noves instal·lacions del Parc Sanitari Pere Virgili, si bé durant el primer any d’existència va mantenir oberts els antics CAPs del carrer Maignon i del passeig de Sant Gervasi.
Després de 10 anys de recorregut, l’EAP Vallcarca-Sant Gervasi enceta una nova etapa en la que destaca l'aposta per una major integració en el territori, mitjançant nous projectes de medicina comunitària dirigits a diferents grups de població. També l’ús de les noves tecnologies, amb la recent posada en marxa de la plataforma online Canal Pacient. Aquest servei possibilita a l’usuari realitzar nombrosos tràmits via Internet i la comunicació online entre professionals sanitaris i pacients.
El centre agraeix la dedicació dels seus professionals en la seva tasca diària, així com la confiança dels seus usuaris. Uns valors que es reflecteixen al darrer informe de la Central de Resultats d'Atenció Primària publicat a finals de 2012 per l'Observatori del Sistema de Salut de Catalunya. Aquest informe dóna al CAP Vallcarca la puntuació màxima en fidelitat, amb un 98,8% d'usuaris que asseguren que tornarien al mateix centre de salut. Així mateix, el CAP Sant Gervasi destaca per la facilitat per demanar hora de visita, valorada en un 96,5%, mentre que la mitjana catalana és del 71,5%.