27 de maig de 2020
L’EAP Poble Sec (CAP Les Hortes) ha realitzat una enquesta als seus usuaris sobre l'ús de l'Atenció Primària durant la pandèmia per COVID-19. Durant dos mesos el centre ha recollit la valoració dels pacients atesos, de manera anònima i voluntària. Segons dades de l’estudi, 7 de cada 10 pacients consideren que l’atenció del CAP els ha evitat una o diverses visites als serveis d’urgències d’un hospital. El 93,7% creu que la tasca de l’Atenció Primària ha estat bastant o molt important durant la crisi.
Malgrat els canvis en l’assistència al CAP, el 98,1% dels enquestats creu que han rebut atenció telefònica i/o presencial quan ho han necessitat. El 74% de les visites realitzades s’han fet per via telefònica i un 20% per mitjans telemàtics. Poder consultar per telèfon al metge de família o a l’infermer permet fer una valoració del problema de salut alhora que manté el vincle, la confiança i la proximitat del pacient amb el seu professional de la salut.
Notícies relacionades
Betevé. El CAP les Hortes evita que un 70% dels pacients atesos vagin als hospitals