Logo ACEBA

Una enquesta realitzada als usuaris del CAP Les Hortes conclou que la tasca dels professionals de l’atenció primària ha estat imprescindible durant la crisi sanitària

27 de maig de 2020

L’EAP Poble Sec (CAP Les Hortes) ha realitzat una enquesta als seus usuaris sobre l'ús de l'Atenció Primària durant la pandèmia per COVID-19. Durant dos mesos el centre ha recollit la valoració dels pacients atesos, de manera anònima i voluntària. Segons dades de l’estudi, 7 de cada 10 pacients consideren que l’atenció del CAP els ha evitat una o diverses visites als serveis d’urgències d’un hospital. El 93,7% creu que la tasca de l’Atenció Primària ha estat bastant o molt important durant la crisi.

 

Malgrat els canvis en l’assistència al CAP, el 98,1% dels enquestats creu que han rebut atenció telefònica i/o presencial quan ho han necessitat. El 74% de les visites realitzades s’han fet per via telefònica i un 20% per mitjans telemàtics. Poder consultar per telèfon al metge de família o a l’infermer permet fer una valoració del problema de salut alhora que manté el vincle, la confiança i la proximitat del pacient amb el seu professional de la salut.

 

Notícies relacionades

 

Betevé. El CAP les Hortes evita que un 70% dels pacients atesos vagin als hospitals