Logo ACEBA

Anul·lat el concurs per adjudicar la gestió de l'ABS d'Alcover

6 de febrer de 2015

El concurs per adjudicar la gestió de l'Àrea Bàsica de Salut (ABS) d'Alcover (Alt Camp) ha quedat suspès després que el Departament de Salut hagi estimat les al·legacions presentades pels actuals responsables gestors. Segons ha informat l'Ajuntament de la localitat, el procés de licitació es convocarà de nou tenint en compte que les empreses que es presentin al concurs hauran d'acreditar l'experiència en atenció primària. El consistori s'ha mostrat satisfet per l'anul·lació del concurs i continua apostant per l'actual model de gestió que considera "altament satisfactori en els seus 13 anys de funcionament i per la continuïtat de la bona prestació dels serveis sanitaris al municipi".

 

L'alcalde d'Alcover, Anton Ferré, considera que "s'ha guanyat una etapa però no la carrera" i afegeix que aquest tema "transcendeix més enllà del nostre municipi i hi hauria d'haver un plantejament seriós de quin model de sanitat pública volem al nostre país". Així mateix, l'alcalde assegura que en temes tan importants com la salut, "no s'hauria de permetre que empreses que no són del propi sistema poguessin accedir a aquests concursos".


Des del 2001 la gestió i la prestació de serveis d'atenció primària de l'ABS que dóna servei als municipis d'Alcover, El Milà, La Riba, Mont-ral i Vilaverd, ha estat desenvolupada per una Entitat de Base Associativa (EBA) formada per una societat de professionals, la majoria dels quals del CAP d'Alcover. L'actual equip directiu de l'ABS d'Alcover apunta "que és un pas important per garantir que la gestió dels serveis sanitaris s'apropin, el més possible, a la qualitat assistencial que la població es mereix".


El passat mes de novembre, el consistori va aprovar per unanimitat una moció per reclamar continuar amb el mateix model de gestió de l'ABS d'Alcover. Ara, el Departament de Salut ha estimat les al·legacions presentades pels actuals responsables gestors, de manera que el concurs es convocarà de nou. El consistori i l'actual equip del CAP estan a l'expectativa del que pugui succeir en un futur sobre el nou plec de clàusules que han de sorgir del nou concurs.

Alcover (ACN)


 

Salut calcula que en un temps màxim d'un mes i mig podria tenir a punt el nou concurs per adjudicar els CAP d'Alcover i de l'Escala


El director del Servei Català de la Salut, Josep Maria Padrosa, ha explicat aquest divendres que en un temps màxim d'un mes i mig podria estar a punt el nou concurs per adjudicar la gestió dels Centres d'Atenció Primària (CAP) d'Alcover (Alt Camp) i de l'Escala (Alt Empordà). Els equipaments estan pendents d'adjudicació des de principis del 2013 perquè els concursos s'han anul·lat dues vegades. La primera, segons ha explicat Padrosa a la Xarxa, perquè hi mancaven criteris d'objectivitat. La segona, perquè es va requerir que s'hi inclogués una clàusula d'experiència prèvia, clàusula que el Parlament ha acceptat.

 

Padrosa ha dit que el Departament de Salut incorporarà el requisit amb celeritat per resoldre la qüestió tan aviat com sigui possible, però ha puntualitzat que si s'hagués reclamat una clàusula d'aquest tipus la primera vegada que es va fer un concurs com els que ara s'ha paralitzat, "l'Hospital de Figueres no hi hauria pogut concórrer". Amb tot ha admès que "la societat canvia i les necessitats i exigències també", i ha reiterat que Salut incorporarà la clàusula amb celeritat per tornar a fer el concurs que ha d'adjudicar els CAP d'Alcover i de l'Escala.

Barcelona (ACN)

 

Font: Oficina de Comunicació. Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya

Teletips vespre. 6 de febrer de 2015

 

 

Notícies relacionades

Salut rectifica y sube el listón para la gestión privada de CAP